NVF-netwerkbijeenkomst voor fotojournalisten | 9 oktober 2010 | Leeuwarden

Expositie, presentaties, discussie, netwerken

26 SEPTEMBER 2010, AMSTERDAM
Samenvatting
Nederlandse Vereniging van Fotojournalisten nodigt leden en andere fotojournalisten uit voor een netwerkbijeenkomst op 9 oktober 2010 in de Blokhuispoort te Leeuwarden. Programma: Laurens Aaij vertelt over zijn werk en vernieuwing van het vak, Sam van Buuren maakt nut van sociale media concreet, bezoek aan de expositie Warzone met onder andere foto's van Martin Roemers. Aanmelden per email naar: nvf@nvj.nl
NVF-Netwerkbijeenkomst (klik hier voor de video-uitnodiging)

zaterdag 9 oktober 2010 | 14:00 - 18:00 uur | Blokhuispoort, Blokhuisplein 40, Leeuwarden

Door de digitalisering is er veel veranderd in de (pers)fotografie en dat gaat nog wel even door. Alle aanleiding om elkaar op te zoeken om ervaringen uit te wisselen en gezamenlijk te bespreken hoe we de belangen van onze beroepsgroep en de fotografie het best kunnen behartigen. Wat kunnen we leren van elkaar en wat kunnen we met fenomenen zoals Twitter en Hyves?

Daarom nodigt het NVF-bestuur fotojournalisten van harte uit voor een netwerkbijeenkomst van de Nederlandse Vereniging van Fotojournalisten.

De bijeenkomst vindt plaats in de Blokhuispoort te Leeuwarden. Voor deze locatie is gekozen in verband met de fotomanifestatie Warzone die daar van 5 september t/m 31 oktober 2010 is te zien.

------------

14.00 uur Inloop en ontvangst

14.30 uur Opening en welkom door NVF-voorzitter Rimmer Mulder.

14.45 uur Hoe werkt dat, in en vanuit de regio?
Laurens Aaij
vertelt over zijn werk en opdrachtgevers als zelfstandig fotograaf in Leeuwarden.

15.15 uur Hoe kunnen fotojournalisten sociale media inzetten voor hun praktijk?
Sam van Buuren maakt ons wegwijs en geeft praktische tips.

16.00 uur Warzone

Noorderlicht heeft in september en oktober een bijzondere expositie in de Blokhuispoort, de oude gevangenis van Leeuwarden. Met het werk van een internationaal gezelschap fotografen wordt een indringend beeld gegeven van de rauwe werkelijkheid van de militaire operaties die we als vredesmissies kennen. Interessante vragen:
-Wat is de ruimte die fotografen hebben om zulke missies in beeld te brengen?
-Onder welke voorwaarden kun je een opdracht van Defensie aannemen?
-Krijgt het publiek de werkelijkheid te zien?

Een vertegenwoordiger van Noorderlicht licht toe.

Borrel na afloop

------------

Stuur een email aan: nvf@nvj.nl

Informeer anderen
Informeer ook anderen over je interesse in deze bijeenkomst en over je eigen aanwezigheid. Dat kan op de speciale Facebook pagina (klik op 'aanwezig' of 'delen') en op LinkedIn (klik op 'interested' of 'attending').

Volg dit event op Twitter via @villamedia, de 'hashtag' is #NVF9okt

Citaten
"Er is veel aan de hand in medialand. Dat gaat niet voorbij aan de fotojournalistiek. Het is meer dan ooit nodig elkaar op te zoeken en van elkaar te leren. " Rimmer Mulder - Voorzitter NVF
"Het mooiste vind ik het combineren van het 'journalistieke foto verhaal' met het 'journalistieke geschreven verhaal'. Sociale media helpen mij hierbij." Laurens Aaij - Fotojournalist